Wytrzymały materiał na uszczelki do silników i maszyn

W różnego rodzaju urządzeniach, zwłaszcza tam gdzie wykorzystuje się różnego rodzaju oleje, tak jak w przypadku silnika samochodowego, potrzebne są różnego rodzaju uszczelki.

Warto zwrócić uwagę, iż początkowo olej w naszym samochodzie jest zimny, w trakcie pracy kiedy przechodzi przez tłoki, kiedy smaruje kolejne elementy naszego silnika rozgrzewa się. Dlatego też elementy układu olejowego potrzebują odpowiednich uszczelek, muszą być odporne na działanie temperatury, ale także na wytrzymanie odpowiedniego ciśnienia. W przypadku samochodów będziemy także zwracali uwagę na dużą amplitudę temperatury oleju w przypadku zimy. Wytrzymały materiał na uszczelki do silników i maszyn

Kiedy olej wewnątrz jest w gorący, a na zewnątrz panuje temperatura minusowa.

W przypadku słabej jakości uszczelki, w takich warunkach szybko ona traci swoje właściwości, przestaje odpowiednio chronić i uszczelniać. Oczywiście warto także zwrócić uwagę iż uszczelka działa także w drugą stronę, będzie ona chroniła elementy układu przed zanieczyszczeniami z zewnątrz. Dlatego też należy zwrócić uwagę na jej budowę. Powinna być skonstruowana w taki sposób, aby jak najlepiej dopasowywała się do określonej maszyny, przykładowo do przekroju rurki. Najczęściej stosuje się uszczelki, które są bardzo dobrze dopasowane do danego urządzenia, jest to bardzo ważne, aby właściwie dobrać uszczelkę do danego urządzenia. Oczywiście w zależności od tego co znajduje się w układzie który chcemy uszczelniać, musimy wybrać odpowiedni materiał taki jak przykładowo FKM, który doskonale uszczelnia wszystkie układy, w których panuje wysokie ciśnienie jak również wysokie temperatury. Materiał uszczelniający FKM produkowany jest ze specjalnego stopu także na bazie kauczuku, w tym przypadku możemy zastosować różne mieszanki, dzięki czemu zyskamy uszczelki o odpowiednich właściwościach, jest to ważne kiedy będziemy chcieli je zastosować przykładowo w różnych częściach maszyny. W przypadku silnika inną uszczelkę będziemy stosowali przy głowicy, inną natomiast będziemy stosowali przy połączeniu różnego przewodów, które będą doprowadzały olej przykładowo do chłodnicy.

Artykuł powstał przy współpracy z producentem uszczelnień technicznych https://kedarix.com